Özellikle pandemi dönemiyle birlikte tüketim alışkanlıklarımız ve satın alma tercihlerimiz büyük oranda değişti. Artık elektronikten züccaciyeye, giyimden kozmetiğe ve hatta manav ihtiyaçlarımıza kadar tüm ürünleri internet üzerinden kolay ve güvenli şekilde satın almak mümkün. Bu sebeple e ticaret firmalarının sayısı ve sunduğu hizmet çeşitliliği de artış gösterdi. E-ticaret firmaları, ürünlerini tüketiciye hasarsız şekilde ulaştırmak için yeni çözümlere yöneldi. Bununla birlikte tüketicinin seçim sürekliliğini sağlamak için paketleme özelliklerine de özen göstermeyi tercih etti. Peki, e-ticaret sektörünün en önemli elemanlarından biri haline gelen e ticaret kutuları nedir, ne işe yarar ve en verimli kullanım için e ticaret kutusu nasıl seçilmelidir?
E ticaret paketi tüketicilerin internet alışverişi yoluyla satın aldığı ürünlerin üreticiden tüketiciye ulaşana kadar güvende kalması için kullanılan ambalajlama ürünüdür. Farklı malzemelerden üretilebilen ve satın alınan ürünün özelliklerine göre boyutu değişiklik gösterebilen bu ürünler, nakliye sürecinin önemli bir parçası olduğu kadar tüketici memnuniyetini sağlamak için kullanılabilecek enstrümanlardan biri olarak da işlev gösterebilir.
E-ticaret paketleme malzemeleri tüketiciye satın aldığı ürünleri sağlam şekilde ulaştırmak için kullanılan koruyucu ambalajlardan oluşur. Kargolanan ürünün özelliklerine göre kullanılan ürün paketleme malzemelerinin özellikleri de değişiklik gösterebilir.
E-ticarette en temel ambalaj ürünlerinden biri kutu çeşitleridir. E ticaret kargo kutusu çeşitleri genellikle karton kutular arasından tercih edilir. Darbelere karşı dayanıklı olan ve ürün bütünlüğünü sağlamak için oldukça etkin şekilde kullanılabilen kutu çeşitlerinin ebadı ve tasarım özellikleri değişiklik gösterebilir.
E ticaret koli çeşitleri daha büyük ebatlı ya da ağır ürünlerin kargolanması için kullanılabileceği gibi aynı zamanda hassas ve kırılgan ürünlerde daha yüksek koruma sağlamak için dış ambalaj olarak tercih edilebilir. Bu başlık altında genellikle karton kolilerden bahsedilir. Bununla birlikte özellikle kırılgan ürünlerin nakliyesinde daha yüksek darbe emici özellik için körüklü karton e ticaret kolisi çeşitleri tercih edilir.
Ambalaj ürünleri arasında sık kullanılması ve üstün koruma sağlaması sebebiyle öne çıkan ürünlerden biri de balonlu naylonlardır. Özellikle kırılgan ürünlerle kullanılan balonlu naylonlar, ürünün etrafına sarılabileceği gibi e-ticaret kutusunun etrafına sarılarak da kullanılabilir. Balonlu naylonlar, nakliye sürecinde ortaya çıkabilecek hasarları en aza indireceği gibi tüketiciler için de ambalaj açma sürecinde keyifli bir sürpriz oluşturabilir.
Darbe emici özelliğiyle öne çıkan ambalajlama ürünlerinden bir diğeri olan köpük malzemelerin formları ve kullanım şekilleri ürünün özelliklerine göre değişiklik gösterebilir. Özellikle elektronik ürünlerde ürünün içine yerleştirileceği bir yatak görevi görebilen köpük malzemeler, kutu içeriğini doldurmak ve nakliye sırasında alınabilecek hasarı en aza indirmek için de tercih edilebilir.
Streç film çeşitleri en sık tercih edilen ambalajlama ürünlerinden biridir. Kutu içeriğinin dağılmasını engelleyerek ürün bütünlüğünü sağlamak amacıyla kullanılan streç filmler aynı zamanda ürünü toz, nem gibi olumsuz dış etkenlere karşı korumak için de tercih edilir.
Özellikle giyim ve bijuteri sektörlerinde şık e ticaret paketleri oluşturmak için kullanılan pelür kağıt çeşitleri, markanıza uygun renkleri ve lüks görünümleri ile tüketici için keyifli bir paket açma süreci sağlamaya hizmet eder. Bununla birlikte pelür kağıt çeşitleri, kargoladığınız ürünler için ek koruma katmanı da sağlar.
Özellikle züccaciye sektöründe kırılgan ürünlerin hasar almasını engellemek için darbe emici katman oluşturmak amacıyla tercih edilen bu ürünler, kutu içeriğini doldurmak için de kullanılabilir. Tüketici için keyifli bir paket açma süreci sağlayan kırpıntı kağıtlar, kutu ağırlığına ciddi bir etkide bulunmadan güvenlik önlemi almak için idealdir.
Koli bantları tüm ambalajlama süreçlerinde olmazsa olmaz ürünlerdendir. Kutunun tam anlamıyla kapatılmasını ve mühürlenmesini sağlayan koli bantları aynı zamanda kutu içeriğinin toz ve nem gibi olumsuz etkenlerle bozulmasını engellemek için de idealdir. Şeffaf, renkli ya da marka baskılı koli bandı çeşitleriyle paketlerinizi işletmenize uygun hale getirmeniz de mümkündür.
Bitki bazlı olması sebebiyle doğaya saygısıyla da öne çıkan sürdürülebilir ambalaj malzemelerinden biri olan jüt ip çeşitleri özellikle küçük işletmeler tarafından tercih edilir. Giyim, bijuteri ve kozmetik sektörlerinde sıkça kullanılan jüt ip çeşitleri, hazırladığınız kutuyu tüketiciye şık şekilde sunmanız için tercih edebileceğiniz ürünlerden biridir. Bununla birlikte koli bandı gibi paket bütünlüğünü sağlamak ve kutuyu güvenceye almak için de jüt iplerden faydalanılabilir.
Markanızın ihtiyaçlarına ve kargolayacağınız ürünün özelliklerine göre tercih edebileceğiniz kargo kutusu çeşitleri de değişiklik gösterir. E ticaret kutusu toptan alımlarınızda marka ismi ya da logosu taşıyan kargo kutuları tercih etmeniz de doğru bir seçim olabilir. Ürününüzü tüketiciye güvenli ve şık şekilde ulaştırmak için tercih edebileceğiniz üç ana kargo kutusu çeşidi bulunur.
Hemen hemen tüm sektörlerde tercih edilebilecek kutulardan biri olan kapaklı kraft kutular çift oluklu yapıları sayesinde yüksek darbe emici özelliğe sahiptir. 1.88 desiden 8 desiye kadar farklı çeşitleri bulunan bu kutular, baskılı modelleri ile markanız için harika bir reklam olanağı da oluşturabilir.
0.25 desiden 1.3 desiye kadar değişiklik gösteren modelleriyle geniş seçenek çeşitliliği sunan küçük e-ticaret kutusu çeşitleri, ebat bakımından küçük ürünlerin kargolanması için idealdir.
Büyük gönderiler için tasarlanan büyük e-ticaret kutusu çeşitleri 1.66 desiden 8 desiye kadar ulaşabilen çeşitleri ile farklı ihtiyaçlara uygun model seçenekleri sunması sebebiyle sıkça tercih edilir.
E-ticaret kutusunun en temel amacı ürünlerin herhangi bir hasar almadan tüketiciye ulaştırılabilmesidir. Bu noktada göz önünde bulundurulması gereken bazı etmenler mevcuttur.
E-ticaret kutusu seçerken göz önünde bulundurmanız gereken temel etmenlerden biri kutu büyüklüğüdür. Kargolayacağınız ürünün ebadına uygun bir kutu seçerek hasarları ve kargo maliyetini en aza indirebilirsiniz.
Kutunun desi özellikleri nakliye için önemli bir faktördür. Bununla birlikte kutunun hacmi ve sahip olduğu iç bölmeler ürün yerleşimi için önemlidir.
Seçeceğiniz kutunun üretildiği malzeme, kutunun oluklu ya da çift oluklu oluşu ürün güvenliğini etkiler. Bununla birlikte kutunun rengi ve tasarım özellikleri de iyi bir reklam olanağıdır.
E-ticaret kutuları tüketiciye seçtiği ürünü güvenle ulaştırma amacına hizmet ettiği kadar üretici ve tüketici arasında bir bağ oluşturmak için de ideal bir yöntemdir. Bu sebeple tüketicilere satın aldıkları ürün ve hizmeti şık şekilde sunmak oldukça önemlidir. Hazırladığınız paketleri bir üst seviyeye taşımak ve en iyi e ticaret paketini oluşturmak için yalnızca iki adımı göz önünde bulundurmanız yeterlidir.
Kendi sektörünüzde rakibiniz olan diğer e-ticaret markalarıyla yarışabilmek için isminizi ya da logonuzu kullanmayı ihmal etmemeniz gerekir. Tüketici, heyecanla beklediği ürüne kavuştuğunda gördüğü ilk etmen markanızın logosunu ya da ismini taşıyan bir kutu ya da koli olmalıdır. Bununla birlikte marka renklerini taşıyan bir kutu ya da ürün içeriğiyle bağlantılı bir tasarım da tüketici için heyecan verici olacaktır. Kargo için kullandığınız ambalaj ürünlerinin dönüştürülebilir ve sürdürülebilir özellikte olması da önemlidir. Seçtiğiniz kutu müşteri tarafından farklı amaçlarla kullanılabilir özellikte olursa bu durum yeniden tercih edilmeniz için bir sebep olabilir.
Hazırladığınız e ticaret kutularının amacı yalnızca ürünü güvenli şekilde ulaştırmak olmamalıdır, kutu içeriği de ürünün sunumu için önemli bir etmendir. Kutu içeriğini ürünün güvenliğini sağlayacak detaylarla süsleyebileceğiniz gibi pelür kağıt, köpük materyal gibi keyifli ürünleri de ambalajlama sürecine dahil edebilirsiniz.
Hazırladığınız ambalajla tüketicinin zihnine kazınmak için dikkat etmeniz gereken bazı noktalar bulunur. En iyi e ticaret paketleri tüketiciyi önceler. Yalnızca ürünü güvenle nakliye etmek değil aynı zamanda tüketiciye şık bir sunum yapmak ve mümkün olduğunca keyifli bir kutu açılışı sağlamak oldukça önemlidir. E-ticaret paketleri markanızın ismini ve ruhunu taşımalı, ürününüzü güvende tutmalı ve tüketiciye kendini değerli hissettirmelidir. Ayrıca sürdürülebilir ve doğaya saygılı ambalajlama yöntemleri de tüketicilerin gözünde daha olumlu bir imaj kazanmanızı sağlayacaktır.